تابلو های استیل طلایی و نقره ای اصفهان
تابلو های چنلیوم در اصفهان
ساخت تندیس

تابلوسازی مهرگان

تابلوسازی در اصفهان

امروزه تبلیغات در توسعه ی کسب و کارها حرف اول را می زند و یکی از هنرهای زیبایی که به صورت صنعت وارد این مقوله از کسب و کارها شده، صنعت تابلوسازی است. تلفیق چند هنر و بکارگیری نور در کنار هم، تابلوهای هنرمندانه و تأثیرگذاری را به وجود آورده اند که هر روزه با آنها در میادین شهر، گذرگاهها، خیابانها و سر در اکثر مغازه ها با آنها رو به رو می شویم.

صنعت تابلو سازی امروزه جزو صنعت های مهم در زمینه بازاریابی و فروش است؛ زیرا تابلو های مغازه ها اولین معرف مغازه و محصولات یا خدمات آن هستند به همین سبب در هنگام انتخاب و ساخت آنها باید دقت ویژه‌ای لحاظ شود. تابلوسازان با توجه به نیازهای مشتریان و سفارش آنها تابلو ها را می سازند.

از این رو طراحان و گرافیستها هر روز تلاش می کنند تا طرحهای شکیل، زیبا و ماندگار در صنعت تبلیغات را از خود برجای بگذارند. جذب مشتری و معرفی برای خرید یک کالا از طریق تبلیغات تأثیرگذار، اتفاق می افتد و امروزه تمامی مشاغل به دنبال آن هستند.

تابلوسازی این تبلیغات را در شب با استفاده از نورهای ملایم و زیبا در رنگهای متنوع، زیبایی تابلوها را چند برابر می کند و چشم هر بیننده ای را به خود جلب می نماید.

در تابلوسازی از تکنیکهای متفاوتی استفاده می شود و هر یک زیبایی خود را به همراه دارد تا تبلیغات اثرگذاری برای بیننده باشد. در واقع نور است که به یک تابلو جان می بخشد تا در شب دیده شود.

هر روزه شاهد سبک های جدید و مدرن از تابلوسازی هستیم و هر یک از این سبکها متقاضیان زیادی دارند. این حرفه بسیار جذاب است و افراد بسیاری به این حرفه علاقمند شده و روانه ی بازار کار می شوند.

پخش ویدیو

مراحل تابلوسازی

ابتدا طراح و گرافیست باتوجه به درخواستهای مشتری و هنری که خود در این زمینه آموزش دیده است، طرحی را در نرم افزارهایی همچون کارل دراو و فتوشاپ ایجاد کرده و با اندازه های دقیق و با مهارت اجرا می کند و بعد آن را به دستگاه برش لیزری داده تا اطراف کلمات را برش بزند. شخصی که در تابلوسازی مهارت دارد، این برشها را برداشته، با ابزارهایی که در اختیار دارد و با دقت تمام و با اندازه گیری های دقیق بخش چیدمان کلمات را انجام می دهد. لامپ ال ای دی و اس ام دی در این تابلوها به کار می رود تا نورهایی زیبا، رنگی و ملایم را ایجاد کند. در آخر بخش نصب این تابلوها در مکان مورد نظر با استادی تمام انجام می شود.

 مهمترین نکاتی که در هنگام سفارش تابلو باید به آن توجه کرد عبارتند از:

  1.  نوع تابلو: با تبدیل شدن تابلوسازی به یک صنعت مهم و پولساز تابلو های متنوع زیادی تولید شدند. به همین سبب بسیاری از افراد در هنگام خرید و سفارش تابلو به تابلو سازی در اصفهان با دیدن حجم عظیمی از تنوع کمی سردرگم می ‌شوند. برای اینکه بدانید چه نوع تابلویی برای مغازه یا فروشگاه شما مناسب است؛ در ابتدا باید به نوع کسب و کار خود توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر کالاها و خدماتی که ارائه می دهید از نوع مدرن است؛ بهتر است به سراغ تابلو های مدرن بروید. اگر سبک کاری شما از نوع کلاسیک است مثلاً صاحب یک کافی شاپ با دکوراسیون روستیک هستید؛ می‌توانید به سراغ تابلوهایی با جنس چوب بروید. پس در قدم اول برای سفارش تابلو باید به تناسب جنس تابلو با نوع خدمات و کسب و کار خود دقت کنید.
  2. بودجه خود را در نظر بگیرید. بسیاری از افراد تمایل دارند با پرداخت قیمت مناسبی صاحب یک تابلوی پر زرق و برق شوند. اگر با جنس و انواع تابلوی مغازه ها آشنایی داشته باشید می توانید با پرداخت هزینه مناسب، صاحب یک تابلوی با کیفیت شوید.
  3. به شرایط آب و هوایی دقت کنید. به عنوان مثال اگر در مناطق شرجی زندگی می کنید؛ تابلوهایی سفارش دهید که در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی داشته باشند. اگر محل نصب تابلو آفتابگیر است باید تابلویی سفارش دهید که در برابر پرتوهای خورشید مقاوم باشد و به راحتی رنگ خود را از دست ندهد.

تابلو سازی در اصفهان همراه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت تابلوسازی پیشرفت می کند و جدیدترین ایده ها را در این صنعت پیاده سازی می کند.

تا دو دهه گذشته تابلوهای تبلیغاتی فروشگاه ها به چند تابلوی ساده محدود می شد در حالی که امروزه شاهد تنوع بسیار چشمگیری در صنعت تابلوسازی هستیم به طوری که نمی توان انواع تابلوهای تبلیغاتی را بر شمرد.

امروزه تابلوسازان می توانند پیشرفت کنند و در این عرصه خوش بدرخشند که بتوانند تکنولوژی ها و تجهیزات جدید را وارد این عرصه کنند. در ادامه مطلب به برخی از مهم ترین تکنولوژی های این صنعت اشاره می شود.

تابلوسازی اصفهان در مراحل مختلف ساخت تابلو از طراحی گرافیکی تا نصب و پیاده سازی از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا استفاده می کند.

برخی از این تکنولوژی ها عبارتند از:

نرم افزارهای طراحی: بسیاری از تابلوسازی ها علاوه بر ساخت تابلو طراحی آن را نیز به عهده می گیرند. با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته گرافیکی مانند کارل دراو و فتوشاپ می توان طرح های خلاق تبلیغاتی طراحی کرد.

دستگاه سی ان سی: دستگاه برش لیزر را می توان مهم ترین تجهیز صنعت تابلوسازی بر شمرد؛ زیرا به کمک این دستگاه می توان طرح های طراحی شده را با دقت بالا و بدون هیچ گونه انحراف و خطایی برش زد و سپس پیاده سازی کرد.

نورپردازی: صنعت تابلوسازی امروزه در صنعت نورپردازی نیز پیشرفت های زیادی کرده است. لامپ های پرنور اما در عین حال کم مصرف مانند لامپ های اس ام دی از پیشرفت های این صنعت است. برد این لامپ ها تلفیقی از آلومینیوم و سرامیک یا آلومینیوم و پلیمر فشرده است و تراشه های لامپ روی این برد نصب می شوند. این برد با تراشه ها به گونه ای طراحی شده است که مصرف برق پایینی داشته باشند.

به طور کلی پیشرفت تکنولوژی در صنعت تابلوسازی باعث شده است تا تنوع، نورپردازی، زیبایی و جذابیت بصری تابلوها افزایش پیدا کند و از نظر اقتصادی نیز هزینه گزافی در پی نداشته باشند.

عوامل موثر بر قیمت تابلو ها

تابلوسازی در اصفهان با قیمت های متنوعی انجام می شود. عاملی که باعث تنوع در قیمت ها می شود؛ به خاطر تفاوت پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت است.

صنعت تابلوسازی یکی از پرکاربردترین مشاغل در حوزه تبلیغات به ویژه تبلیغات محیطی است.

به خاطر ارتباط تنگاتنگ این شغل با تبلیغات شاهد پیشرفت سریع و تکنولوژی های مختلف در این صنعت هستیم.

تمامی این عوامل می‌توانند در قیمت نهایی تابلو های تولید شده اثر گذار باشند.

نوع تابلوهای تولید شده در تابلوسازی اصفهان، نوع متریال های به کار رفته، کیفیت متریال های به کار رفته، تجهیزات استفاده شده در ساخت و ده ها عامل دیگر در قیمت عرضه تابلو ها تاثیرگذار هستند.

انواع تابلو

تابلو چلنیوم

چنلیوم نوارهای فلزی از جنس آلیاژ آلومینیوم است که در تابلوسازی برای حجم دادن به کلمات به کار میروند و در دورتادور تک تک حروف می چسبانند و تابلو چنلیوم را می سازند. با استفاده از چراغ های ال ای دی و اس ام دی نورها را در تابلوها متمرکز کرده و نمایش تابلوها در شب، جلوه منحصربه فردی به خود می گیرند.
نوارهای چنلیوم در چند رنگ زیبا از جمله طلایی، نقره ای، سفید، مشکی، زرد و قرمز ارائه می شود.

تابلو چلنیوم الماسی

روی ورقه های پلکسی مورد استفاده در این تابلوها پانچهای کوچک یا بزرگی و با تعداد خواسته شده اجرا می شود. در شب نور از هر یک از این پانچ ها عبور کرده و به صورت الماسی دیده می شود و زیبایی دو چندانی دارد.

تابلو راهنمایی طبقات

گاهی وارد یک ساختمان عمومی که می شویم به دلیل بزرگی و گسترده بودن این ساختمانها دچار سردرگمی و گمراهی شده، تا به اتاق مورد نظر برسیم.

تابلو راهنمای طبقات در اینجا زبان این ساختمان ها هستند و شما را برای هدایت و رسیدن به هدفتان راهنمایی می کنند. در واقع تابلوی راهنما، جزییات ساختمان را به شما معرفی می کنند و در ورودی و در هر طبقه ی اغلب ساختمانهای عمومی منجمله ساختمانهای اداری، تجاری، مسکونی، پزشکی و بیمارستانها با این تابلوها روبرو می شویم و با خواندن آنها طبقه و اتاق مورد نظر خود را پیدا و به آن می رسیم.

در این نوع تابلوها عنوان ساختمان، شماره اتاقها و سمت شخصی که در آن اتاق مشغول خدمت رسانی است مشخص می شود. در ابعادی کوچک طراحی می شوند و در کنار هم یک تابلوی بزرگ را ایجاد می کنند که حداقل یک بار با آنها روبه رو شده ایم.

تابلوهای راهنما به گونه ای طراحی می شوند که به سهولت نصب می شوند، از قیمت بالایی برخوردار نیستند و قابلیت به روز شدن را دارند.

تابلوهایی که در مکانهایی مثل فرودگاه و هتلها که افراد با ملیتهای متفاوت در آنجا رفت و آمد می کنند از علامتهای اختصاری برای سهولت استفاده ی این افراد نیز استفاده می شود.

تابلو نئون فلکسی

نئون فلکسی رشته های نورانی زیبا با رنگهای جذاب و قابل انعطاف هستند و بر روی یک زمینه که معمولا از ورقه هایی با جنس پی وی سی و یا پلکسی گلس هستند، اجرا می شوند.

کاربرد این دسته از تابلوها بیشتر در فضاهای داخلی است و ظاهر فانتزی به کار می بخشد.

برای تهیه ی تابلو نئون فلکسی طرح اولیه در برنامه ی کارل دراو رسم شده و ورقه های پی وی سی که زمینه ی کار را تشکیل می دهند توسط دستگاه سی ان سی حک می شود.

رشته های نورانی روی این طرح چسبانده می شود. می توان از چند رنگ در ادامه ی هم نیز استفاده کرد و به دلیل انعطافی که در این رشته ها وجود دارد کار با سهولت انجام می گیرد و کاراکترهای استفاده شده در این تابلو درخشندگی ویژه ای دارند.

تابلو وکیوم

تابلوهای وکیوم، یکی از بروزترین و مدرن ترین متد حال حاضر در تابلوسازی هستند. سه بعدی، برجستگی و زیبایی در این تابلوها، چشم هر بیننده ای را به خود خیره نگه می دارد.

در ساخت تابلو وکیوم از قالب استفاده می شود به طوری که بعد از طراحی قالب در برنامه ی کارل دراو، طرح آماده می شود و در دستگاه مخصوص به این نوع تابلوها قرار داده می شود.

ورقه های پلکسی را روی این قالب گذاشته و با دستگاه، حرارت تنظیم شده ای را به ورقه ها می دهند و آنها را به شکل قالب درمی آورند.

سپس اطراف این ورقه های آماده شده را با ابزارهای مخصوص تابلوسازی برش داده و لبه گیری می کنند.

لامپ های ال ای دی و اس ام دی را در ورقه های آماده چسبانده می شود. این بخش آماده روی تابلوی اصلی با زمینه ی پی وی سی در رنگهای متفاوت بنا به سفارش مشتری نصب می شود.

پیمایش به بالا